K.AMERY

cim.jpg

Blogger

Most, hogy visszaérkeztem Németországba és ezzel lezárult az “Útközben Thaiföldön” sorozatom, azon gondolkodom, hogy hogyan is folytassam, milyen posztokkal és főleg minek. Az internet tele van képtelen ismertetőkkel, hogy a blogolással rengeteg pénzt lehet keresni, vagyis hajrá. Megnyugtatok mindenkit, hogy thaiföldi utazási élményekkel el lehet ugyan másokat és önmagunkat szórakoztatni, de ezzel senki egy fityinget nem fog keresni. Én fel nem tudom fogni ésszel, hogy sokan hogyan is jutnak ilyen gondolatokra. Én, aki több mint 2 éve majdnem 100 posztot is az örök mosoly országáról magyarul és németül megosztottam, biztos nem lettem gazdag belőle. Ezek az online-os jótanácsok nagyon jópofák tudnak lenni, -  “Idővel, ha több követőd lesz, majd pénzt kereshetsz reklámokon, hoteleken, biztosítások közvetítésével meg hasonló hülyeségekkel, csak türelem kérdése.” 

Higyjétek el, habár a szakállam már a földet söpri, de a perselyem még most is üresen kong nemhogy megtelt volna. Az egyetlen, hangsúlyozva egyetlen, fénypont a bankszámlámon akkor volt, amikor egy nagyon kedves olvasótól 5 euró adomány kaptam. Még ma is örülök neki mint a majom a farkának. De mint mindenki tudja, a kivételek megerősítik az aranyszabályt, ettől függetlenül az “Adományok” oldalra két év alatt még egy tucat olvasó sem ment be. Pedig elolvasni ingyenes. Egy blogos nem 1-2 eurónak örül valójában, hanem annak hogy ezzel elismerik a munkáját és a fáradozását, a tisztelet jele. Nem akarom szaporítani feleslegesen a szót, amire kilyukadni szeretnék, magyar nyelven utazási blogokkal pénzt keresni lehetetlen. Akinek más a véleménye az vagy nagyon hülye vagy nagyon unatkozik. Egy kis anyagi fellendüléshez hiányzik néhány 100 000 követő, amit pici országunkban összehozni lehetetlen, és egy jó fórum ahol rendszeresen terjeszthetsz. A facebook-ot komplett elfelejtheted, még arra is képtelen, hogy a posztjaid többségét a követőknek rendszeresen feltegye. Mondjuk itt is van egy kiskapu, ha kiemelteted akkor szorgalmasan és bátran terjeszt, csak ezt meg is kell rendesen fizetned. Aminek csak akkor lenne értelme ha, mint jeleztem, van néhány százezer follower-ed. Most aki azt hiszi, hogy hirdetéseket benyom az oldalára és azokon majd hatalmasakat szakít, az gondoljon bele, hogy senki nem fog egy weboldalon hirdetésre pénzt áldozni, amelyet mondjuk 1000 ember lelkesen és töretlenül követ. És ha egyszer több follower is lesz, az nem azt jelenti, hogy látják is a legújabb posztokat, hirdetéseket, mert a facebook  sunyin lenyeli őket. Neki nem az az érdeke, hogy te híres-neves legyél, hanem neki ez egy üzlet és te egy mikroszkopikus porszem vagy egy gigantikus adatgyűjtő rendszerben amellyel Zuckerberg és Co. milliárdokat keres. Sőt, féltékenyen vigyáz arra is, hogy nehogy a posztjaidat ingyen mások sokan elérjék. Amikor az egyik írásomat rengetegen megosztották akkor más sem jutott az eszébe, mint hogy letiltsa és spamnek tekintse.  Szerencsétlenségemre az összes utazási blogot beleértve, valamennyit eltüntette a süllyesztőben. Ezt nevezik algoritmusnak, kezdhettem elölről mindent. Szóval ezt csak azért meséltem el röviden, mert többen is kérdezték, hogy mennyit keresek a blogjaimmal és ne keseregjek, ne hagyjam az írást abba. Az igazsághoz inkább hozzátartozik, hogy sokszor gondoltam rá, hogy belevágom az egészet a szemétbe. Most is elérkeztem egy határvonalra, egy témakört megint lezártam, gondolom itt az ideje, hogy tartsak egy kis szünetet. Addig is, hogy ne unatkozzatok nélkülem, összefoglaltam valamennyi fontosabb posztomat egy csokorban. A címet beteszem a poszt végén, szerintem nem ismeri mindenki valamennyit, lehet böngészni benne.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ami egy magamfajta kispályásnak nem egy bomba üzlet, az másokra is ugyanúgy vonatkozik. Természetesen vannak bloggerek akik  kifejezetten blogokkal (is) pénzt keresnek. Erre Thaiföld egyik legnevezetesebb lánya, Araya Alberta Hargate, becenevén Chompoo, a bizonyíték. Chompoo hamar felismerte, hogy a facebookon való bohóckodással egyedül nem lesz belőle burzsuj, ezért több közösségi csatornán is szorgalmasan mutogatja magát. 1981 június 28-án született Bangkokban, apja brit, anyja thai-laoszi származású, a szülei  jómódúak voltak. Így tudták a lányt iskoláztatni, a Rangsit Egyetemen bölcsészdiplomát szerzett. Tekintélyes vagyonát mégsem az oklevelével kereste meg, képzett és nagyon népszerű színésznő lett, modell, énekesnő, műsorvezető, covergirl. Eddig több tucat díjat kapott, többek között az "FHM Legszexibb színésznő" a "Thailand Awards 2007-2010" kitüntetéseket. Ráadásul 2004-ben a Miss Thailand World is volt, ami természetesen nagyot lendített a pályafutásán.

Chompoo influencerként is nagyon sikeres. Különböző közösségi média platformokon számos követője van, ha igaz több mint 8 millió. Mondjuk egy ekkora számmal már lehet valamit elkezdeni. Hadd tegyem rögtön hozzá, hogy nem a thaiföldi életfilozófiával és utazási élményekkel foglalkozik, nem tőlem koppint le dolgokat, posztjai divatról, szépségápolásról, ruhákról, öltözködésről szólnak. Őt tartják a thai szórakoztatóipar egyik legbefolyásosabb és legstílusosabb személyiségének. Sikere és népszerűsége oda vezetett, hogy különböző termékek és cégek márkanagykövete lett. Szóval van mit tejbe aprítania.

champao.jpg

champao1.jpg

champao2.jpg

champao3.jpg

Akit esetleg közelebbről érdekel, itt a facebook címe. https://www.facebook.com/profile.php?id=100044298090820

Én is fel akartam venni vele a kapcsolatot, gondoltam benyomunk egy sört közösen, de sajnos rám sem bagózott. 2015-ben feleségül ment Witsarut Rungsisingpipat barátjához, aki, mivel egy tekintélyes vagyont örökölt, csak javított az anyagi helyzeten. 2017-ben ikreknek adott életet, 2021-ben várták a 3. gyermeküket.

Egy másik nevezetes influencer, akit csak facebook-on majdnem 2 millióan követnek,  Milky Praiya (Praiya Anantarasap), élete 1988 január 14-én, egészen másképpen kezdődött. Azt rebesgetik róla, hogy egyszerű szegény családba született, állandóan anyagi nehézségekkel küszködtek. Az első fizetését piacon mint zöldségárus kereste. Élete és pályafutása mintája lehetne, hogy elszántsággal, kitartással, tehetséggel fel lehet jutni a csúcspontra. Sikertörténete sokak számára példaképnek szolgál, mivel megmutatta, hogy kemény munkával le lehet győzni az akadályokat, és el lehet érni a célokat még egy cápákkal teli média medencében is. Ma Milky egy milliomos influencer, modell, színész- és énekesnő, Youtube filmkészítő. De a saját bevallása szerint elsősorban egy anya és szüleinek a lánya. Amikor megkérdezték tőle, hogy mit jelent a számára a pénz, azt válaszolta, hogy pénz arra való, hogy segítse anyagilag a szüleit, eltartsa a gyermekét, kifizesse a munkatársait, alkalmazottait. Ettől függetlenül nem zavartatja magát, hetente többször is shoppingolni jár, a legnagyobb napi bevásárlása 200 000 euró volt. Hangsúlyozva, csak ruhákra és csecsebecsékre. Egyedi, vagány, meghökkentő, provokáló, szexy  stílusáról és eleganciájáról ismert. De aki teheti miért is ne tehetné meg. Ha éppen nem a Maldív szigeteken vagy Monaco-ban eszi a fene, akkor a bangkoki lakásában nyújtózkodik, amelynek a bére 5600 euró havonta. Amikor be szerettem volna csengetni hozzá akkor rögtön három biztonsági ember pattant mellém és kedvesen kitessékeltek. Ezek a szuper bangkoki épületek a szuper gazdag lakókkal olyanok mint az erődítmények. Ilyenkor mindig nagyokat vigyorgok azokon a kommentárokon, hogy minden thaiföldi lány fut a farangok után és alig várja, hogy egy vénembert örök életre levadászhasson. 

De Milky a születési helyét sem felejtette el, gyakran a szüleinél lakik és nem győzi hangoztatni, hogy az életében a legfontosabbak a szülei, a családja és a gyermeke. 2022-ben egy nagyon őszinte interjút adott arról, hogy szakított a férjével és hogy ez mennyire megviselte. Többek között elmondta, hogy azért megy ezzel a privát eseménnyel nyilvánosságra, mert a thaiföldi társadalom nem nézi jó szemmel, ha egy pár szétmegy és a lányt három nappal később egy másik férfival fotózzák le. Csak a férfiaknál természetes, hogy már a válás másnapján lányokkal nyilvánosan kujtorognak. 

“Tényleg kérdezem.  Tegyük fel, hogy egy nő szakít egy férfival és a szakítástól számított 3 napon belül látnak vele egy másik férfit. Lehet, hogy csak beszélgetnek, vagy csak kedvesek egymással, vagy bármi más. Mi ebben a  baj? - tette fel a kérdést. - “De a thaiföldi társadalomban ilyenkor a nők mindig hamisak.” 

Életéről, sikereiről, válásáról egy könyvet is megjelentetett.

milky1.jpg

milky2.jpg

milky3.jpg

milky.jpg

A facebookon Milky-t itt találjátok meg. - https://www.facebook.com/profile.php?id=100044421369897 

Most persze sokan, talán még jogosan is mondhatjátok, hogy mindez szép és jó, de ezek a lányok nem blogokkal hanem inkább a színészettel, modellezéssel lettek híresek. Ez természetesen nem teljesen korrekt, mert a médiákon keresztül rengeteget tesznek hogy a címlapokon szerepeljenek. A legsikeresebb thaiföldi  influencers listákon rendszeresen szerepel egy fiatal lány, aki kizárólag utazási riportokat terjeszt. A neve Pigkaploy, a követőinek a száma a facebookon 1,6 millió. Thaiföldön a legismertebb utazási influencer. Posztjai strandokról, hegyekről, szép tájakról, utakról, egyszerű történetekről  szólnak. 

pigkaploy.jpg

pigkaploy1.jpg

pigkaploy2.jpg

pigka3.png

Címe - https://www.facebook.com/pigkaploy 

Egy valóban tündéri, szimpatikus utazó aki játszi könnyedséggel mesél mindennapi életéről. Youtube filmjeit is több százezren nézik meg.

Nem felejtettem el valamit? És hol vannak a thai férfiak?

A legjobb 10-ben ketten szerepelnek, szégyenkezniük nem kell. Joe Putra, több mint 200 000 követővel, egy thaiföldi divatmárka tulajdonosa és influencer. Minden lehetőséget megragad, hogy végre vegyék már a lányok és a fiúk is észre, hogy a férfi ruházatnak is van meghatározó trendje. Joe leginkább pólókban szeret mászkálni, pénzének nagy részét modern, trendi t-shirt üzletekbe fekteti be. Ezekben a pólókban az evolúció dicsőségének formás termete is kidomborodik.  Mármint rólunk férfiakról beszélek. 

joe.jpg

joe1.jpg

A férfiak hírnevét öregbíti egy Hutchiew nevű jóképű fiatalember is, egy  fitness & wellness influencer. Azt nem mondta meg nekem, hogy hány nő és lány követi epekedve az utcán, de az instagramon több százezren. Az edzőtermen keresztül rengeteg fitnesz programot oszt meg, a súlyemeléstől kezdve az egészséges falatozásig, mondanivalója az egészséges receptekre is kitér. Amióta a nyugati kajakultúra begyűrűzött a thai konyhába és minden marhaságot össze-vissza kutyulnak, szüksége is van a thaiföldieknek egy kis felvilágosításra. Az új ételek, mint duriános pizza, 10 emeletes sajtos burger mellett nem csoda, hogy a szerzetesektől kezdve a gyerekekig mindenki puffancs zsírosbödön lett.

hutchiew1.jpg

hutchiew.png

Különben ezekkel a valóban nagyon gazdag és feltörekvő fiatalokkal nem is olyan nehéz találkozni. Elég ha este meglátogatod Bangkok (egyik) leghíresebb rooftop, magyarul tetőteraszos, bárját, a Lebua State Towers a 64. emeletén. A bár több dologról is kifejezetten híres. Itt forgatták a nagysikerű  Hangover film 2. részének néhány jelenetét. Egy csipetnyi Hollywood, sok tökfej ezt meg is eszi. Káprázatos kilátás 250 méter magasból az angyalok városára a Chao Phraya folyóval. Ide előbb-utóbb bekukkant mindenki aki szereti mutogatni magát, ad magára valamit, közöttük valódi és gyönyörű angyalok is, káprázatos  csinos kilátással.  Ne zavarjon, hogy eszméletlen pofátlan árak vannak, ha a koktéltól nem is fogsz összedőlni, biztosíthatlak, hogy a számla láttán földhöz fogod vágni magadat. Egy pohár pezsgő átszámítva 160 euró, a kotyvalék vizes koktélok 30-40 eurónál kezdődnek. Az éttermi árakról nem is mesélek. De ha villantod is a hitelkártyádat előfordulhat, hogy a 64. emeletre nem is engednek fel és meg kell elégedned egy alacsonyabb kilátós talponállóval. Én biztos vagyok benne, hogy sok turista nem is tudta, hogy nem a Sky bárba hanem az épület egy sutyi részébe, ott is egy oldalsó teraszra toloncolták. Szóval mindig tisztázd előre, hogy te a Hangover bárba, a valódi Sky bárba, akarsz menni és sehová máshová. Papucsban, rövid gatyában semmiképpen nem mehetsz be. Különben ha kegyesek hozzád akkor még azt is megengedik, hogy fotóz egyet.

skybar.jpg

Szóval mesélhetnék még reggelig híres-neves bloggerekről Thaiföldön, akik sokkal többre vitték mint a szerénységem. Én elárulom nektek, ha az egész bloggolást elölről kéne elkezdenem, és ha csak 20 éves lennék, akkor mindent egészen másképpen csinálnék. A weboldalam négy részből állna, egy thaiföldi, egy angol, egy német és egy - na ja - magyar nyelven. Vagyis minden posztom egyszerre négy nyelven jelenne meg. Szerintem óriási tapsvihart aratnék, mindenesetre sokkal több követővel mint amennyit eddig összeszedtem. Az lenne aztán nekem a nagy üzlet! Híresség, nevezetesség és sok-sok pénz! Ki nem vágyakozik ilyenekre? Szomorúan pillantok a szerény 622 számra, amely az én követőim számát jelöli meg, és ebben a pillanatban felébredek.

De mindennek ti vagytok az okai, mert ti nem osztjátok meg ezeket a qrva blogokat! Szóval kapkodjátok össze végre magatokat és terjesszétek a nagyvilágban a jóhíremet.

A cím amit fentebb megígértem - https://thaiinfoblog.wordpress.com/a-thaifoldi-eletfilozofia/?frame-nonce=6fb84244f4 - szeretettel ajánlom valamennyit.

Maradjatok egészségesek, hamarosan új ötletekkel, riportokkal jelentkezem. Erről jut eszembe, ki tudja megmondani, hogy hogyan írjuk helyesen; - jelentkezem vagy jelentkezek? Na, ezt mondja meg nekem valaki aki az ikes vagy ekés igékkel kiismeri magát rendesen. Van itt még valaki az “Édes anyanyelvünk” osztagból? 

 

 további posztok itt találhatók: https://www.facebook.com/KarcsiAmery

 

karcsi.png

 

 

Magamról: Posztjaim, ismereteim célja a valós thaiföldi mentalitás bemutatása, amelynek ismerete nagyon megkönnyítheti az ottani életünket, de akar rövid szabadságunkat is. A Thaiföldről létező tévedések és tévhitek, és az ebből adódó problémák, engem néha tényleg alaposan meghökkentenek. Az én posztjaim nem fognak (mindig) turistás látványosságokról, hotelekről, strandokról, bárokról mesélni, ilyen oldalak vannak elegen. Posztjaim elsősorban a thaiföldi életről fognak szólni, ismertetni, mesélni.